Ofte stilte spørsmål

Få svar på alt fra hvordan du reserverer sete og hvilke billettkategorier vi har, til hvordan appen fungerer og hvor mye bagasje du kan ta med.

Har du kjøpt billett på vy.no eller i Vy-appen?

Har du kjøpt en billett på vy.no eller i Vy-appen, kan du finne svar på spørsmål om endring, avbestilling og overføring av billett ved å trykke her.


Kjøp og betaling

Benytt reisesøket for å se rutetider, priser, og for kjøp av billett.

Husk å kjøpe riktig billettype.

Informasjon om billettene våres, billettkategorier, og tilleggstjeneste vi tilbyr ved bestilling, finnes på siden Billetter og tilleggstjenester.

Gå til Kjøp og betaling for å lese mer om hvor du kan kjøpe billett.

Du kan fint kjøpe billett for noen andre enn deg selv!

Legg inn bestillingen som normalt på vybuss.no med opplysningene til den som skal reise. Hvis du allerede har kjøpt reise og mottatt en billett på e-post, kan den videresendes til den som skal reise.

Billettene våre er ikke personlige, så det gjør ingen ting at du reiser med en billett som står i en annen sitt navn så lenge billettypen stemmer for den som faktisk skal reise.

Merk at det kun er billetten som er et gyldig reisebevis.

Det kan ta noen minutter før en billett blir sendt til deg på e-post. Husk å sjekke søppelpost om du ikke finner billetten i din vanlige innboks.

Du får bare billetten på SMS dersom du valgte dette under bestillingen.

Vipps-kvittering er ikke en gyldig billett

Om du har benyttet Vipps som betalingsmetode, og ikke fått bekreftelse på e-post eller SMS, har ikke transaksjonen gått igjennom. Dermed er beløpet kun reservert og vil bli frigitt tilbake til deg. I enkelte tilfeller vil beløpet stå som bokført, men om du ikke mottar billett vil beløpet automatisk bli refundert tilbake til deg i løpet av fire virkedager.

Endring og avbestilling

Du kan endre eller avbestille* billetten din inntil 1 time før den ordinære avgangstiden.

Hva kan jeg endre på egen hånd?

  • Dato for reise
  • Avgangstid

Du kan ikke endre billettype.

Holdeplass for av- og påstigning, eller reisens retning, kan kun endres av kundesenteret i telefontiden.

*Det er kun billetter med avbestillingsforsikring som gir rett til refusjon ved avbestilling. Avbestillingsforsikring må kjøpes sammen med billetten, og det er ikke mulig å legge til dette i en allerede kjøpt billett.

Les mer eller gjennomfør endring og avbestilling ved å trykke her.

All informasjon vedrørende endring og avbestilling finner du på siden vår for Endring og avbestilling. Der kan du også endre eller avbestille reisen din.

Endring via kundesenteret

Ved behov for å gjøre endringer via vårt kundesenter, må dette gjøres på telefon i telefontiden. Endring per e-post/chat er ikke mulig.

Du kan endre, eller legge til, setereservasjon på egen hånd hvis du har kjøpt billetten på vybuss.no eller i Vybuss-appen.

Trykk her for å lese mer og får å gå videre med endring.

Reiseinformasjon

Før du reiser er det lurt å sjekke at alt er på plass. Her finner du informasjon som er greit å vite før man skal reise.

Informasjon om bagasje, og hva du kan ha med på reisen, finner du ved å trykke på lenken under.

Les mer om bagasje

✔ Toalett
✔ Gratis Wi-Fi
✔ Klimaanlegg
✔ Lademuligheter

Trykk på lenken under for å lese mer om mat og fasilitetene om bord på bussen.

Fasiliteter om bord

Reisende med nedsatt funksjonsevne har rett til å reise med Vy så langt det er praktisk mulig.

Trykk her for å lese mer reise med nedsatt funksjonsevne

Reiser du med barn eller har barn som skal reise alene?

Trykk her for mer informasjon.

Vi har avdelinger over hele landet hvor du kan leie moderne og komfortable busser. Vi har alt fra 16-seters minibusser til dobbeldekkere med 70 seter.

Trykk her for å lese mer om leie av buss og sjåfør fra Vy buss.

 



Finner du ikke det du leter etter?

Spør oss på chat eller gå til siden Hjelp og kontakt for å se hvordan du kan kontakte kundesenteret.